Katalog części zamiennych do rowerów niemieckich

Z Cronique.pl
Wersja z dnia 17:32, 24 cze 2014 autorstwa Szdowk (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj

Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny.

Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich.

Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego.

Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru.

Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ?

Można spotkać też dwa ciekawe przypadki.

  • Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona.
  • Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy.

Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy...

Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu.

Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem.

Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać.


Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich...




Powrót do "Kronik rowerowych"