Katalog części zamiennych do rowerów niemieckich: Różnice pomiędzy wersjami

Z Cronique.pl
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
[[File:obrazek- 065.jpg|400px]]
+
Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny.
 +
Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich.
 +
Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego.
 +
Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru.
 +
Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ?
 +
Można spotkać też dwa ciekawe przypadki.
 +
-Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona.
 +
-Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy.
 +
Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy...
 +
Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu.
 +
Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem.
  
 +
Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane.
 +
Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać.
 +
 +
Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich... 
 +
 +
  
 
<gallery widths=256px heights=192px>
 
<gallery widths=256px heights=192px>

Wersja z 06:54, 24 cze 2014

Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny. Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich. Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego. Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru. Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ? Można spotkać też dwa ciekawe przypadki. -Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona. -Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy. Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy... Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu. Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem.

Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać.

Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich...