Strona główna: Różnice pomiędzy wersjami
(→Maraton) |
(→STRONA W PRZEBUDOWIE) |
||
(Nie pokazano 66 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
=STRONA W PRZEBUDOWIE= | =STRONA W PRZEBUDOWIE= | ||
− | '''Stan na 03 | + | '''Stan na 10 03 2025 b''' |
+ | |||
+ | [[File:zzzIMG_20250107_142834.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | '''Ostatnie zmiany:''' Utworzenie galerii zdjęc dla poszczególnych rowerów dla "skrócenia" strony głównej | ||
* [[Cronique.pl:O_Cronique.pl|Manifest]] | * [[Cronique.pl:O_Cronique.pl|Manifest]] | ||
Linia 139: | Linia 143: | ||
[[File:DSC00124.JPG|600px]] | [[File:DSC00124.JPG|600px]] | ||
− | [Maraton galeria zdjęć | + | [[Maraton galeria zdjęć]] |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Linia 320: | Linia 305: | ||
Niech ten opis stanowi mocny argument, aby tylnej "piasty samohamownej wolnobiegowej" nie nazywać z automatu Torpedem bo może się okazac, że nim nie jest :) podobnie jak nie kazdy odkurzacz jest Elektroluksem a nie każdy but sportowy Addidasem itd. | Niech ten opis stanowi mocny argument, aby tylnej "piasty samohamownej wolnobiegowej" nie nazywać z automatu Torpedem bo może się okazac, że nim nie jest :) podobnie jak nie kazdy odkurzacz jest Elektroluksem a nie każdy but sportowy Addidasem itd. | ||
− | ==Zawadzki | + | ==Zawadzki mojej Babki== |
+ | |||
+ | [[File:FZ-d-15.jpg|600px]] | ||
+ | |||
+ | Ten rower mieszkał od wojny na strychu, stojąc obok Kamińskiego mojego Ojca (patrz wyżej) | ||
+ | Rower był używany przez mojego Dziadka w celach codziennych, a w szczególności do poszukiwania mnie w okolicy, na pobliskich polach lub nad najbliższą glinianą znana jako "Pępek". Istnieje pewne podejrzenie, że w czasach, których nie mam szans pamiętać służył Dziadkowi do dojazdów do pracy. | ||
+ | |||
+ | Rower był czarny i miał wieeeelkie koła, niezbyt zresztą proste jako, że w tylnym brakowało szprychy. | ||
+ | |||
+ | Uchodził za rower Babki, bo była to damka, choć nigdy nie widziałem Babki nim jadącej, ale prawdę mówiąc raz tylko widziałem Babkę na rowerze. | ||
+ | Potem losy roweru potoczyły się dokładnie równolegle do losów Kamińskiego mojego Ojca. | ||
+ | |||
+ | Rowery stały sobie na strychu do roku dokładnie 1981. Wtedy zamieszkaliśmy z żoną na ul Ogrodowej, blisko rogu z Żelazną - słynną z najgorszej w dziedzinie regularności biegu linią autobusowa 157. Nie było więc rady i na bliższych dystansach trzeba było zacząć korzystać z rowerów. Dopiero wtedy doceniłem, że to co zawsze drzemało na strychu pod nazwą "rower Ojca" miało jeszcze jako tako widoczny napis Kamiński. | ||
+ | |||
+ | Co do tytułowego roweru, to nigdy mnie nie interesowało jakiej był marki.... Użytkowanie roweru rozbudziło we mnie ponownie (tym razem dorosłą) pasję rowerową. Zapytałem więc Ojca, co to za rower ? , a on z ogromną pewnością w głosie powiedział ŁUCZNIK. | ||
+ | Chwilę potem niestety niespodziewanie straciliśmy mieszkanie na Ogrodowej, z powodu przygotowań do stanu wojennego i w rezultacie wylądowaliśmy gdzieś na linii Broniewskiego 10 grudnia 1981... Niestety rowery trafiły na przechowanie do piwnicy na Muranowie. | ||
+ | |||
+ | A ja z przekonaniem, że mam damkę Łucznika żyłem sobie do roku 2024... | ||
+ | |||
+ | W tzw. międzyczasie czyli w okolicach roku 1985 zamieszkaliśmy we Włochach, a rowery wróciły na SWÓJ strych. Wkrótce też postanowiłem je odnowić. Na pierwszy ogień poszła damka, którą poleciałem "z pędzla" szarką farbą chlorokauczukową. Na solidne odnowienie trzeba było jeszcze poczekać. Ponieważ o lakiery nie było jakoś szczególnie łatwo, no to oba rowery Kamiński i Damka przybrały w kolejnym kroku ten sam niezbyt jaskrawy kolor czerwony (taki kolor miał bowiem bardzo już matowy i wyblakły Kamiński) | ||
+ | Wspomniany lakier był przeznaczony do renowacji samochodów Łada i ktoś ze znajomych po prostu wywalczył go zbyt dużo i mógł się podzielić. | ||
+ | |||
+ | Renowacja była skuteczna o tyle, że oba rowery zachowały lakier do dziś. W międzyczasie rower stracił oryginalne koła (piasty zostały) z powodu strasznie pokrzywionych obręczy, w to miejsce pojawiły się zgrabne kółka na opony drutowe. Wtedy też rower krótko służył mojej żonie i chyba nawet na obu staruszkach robiliśmy jakieś, nie za długie, wycieczki. Na jakiś czas wylądowała damka także u mojej Matki, ale była przez nią eksploatowany umiarkowanie, bo jednak wynoszenie i noszenie jej z piwnicy stanowiło dla Matki dość znaczny wysiłek. Rower więc wrócił do swojego stałego miejsca parkowania na strychu. Parę lat później sztukę rowerową opanowała nasza córka i jak to było we zwyczaju, jeździła tą damką zanim zaczęła sięgać z siodła do pedałów. No, ale to już cecha wielkich damek, że mogą na nich jeździć małe dzieci, nawet 5-6 letnie. Potem powstał plan wymiany kół na takie, które zawierałyby "oryginalne" piasty z tego roweru, ale projekt nie został zrealizowany, a rower trochę się "rozproszył"... | ||
+ | |||
+ | To co zostało pokazują zdjęcia.(patrz galeria) | ||
+ | |||
+ | Z oryginalnego napędu pozostała gdzieś prawa korba z zębatką, ładnie pochromowana kierownica i damskie siodełko marki Wittkop ze świeżo pochromowanymi sprężynami. Siódemkę gdzieś wcięło, pewno zamieszkała w innym weteranie... | ||
+ | W 2024 roku rower obejrzał EXPERT i nawet dokonaliśmy porównania z inną podobną ramą, tyle, że ZAWADZKIEGO. | ||
+ | Odczytaliśmy też numer ramy dla pewności usunąwszy lakier. EXPERT potwierdził że to Zawadzki i na dodatek bardzo wczesny. | ||
+ | Ma to pokrycie w prawie jazdy na rower mojego Dziadka wystawionym właśnie na rower Zawadzki. | ||
+ | |||
+ | I tak to po wielu latach z "damki Babki marki Łucznik" rower stał się "rowerem Dziadka marki Zawadzki". | ||
+ | |||
+ | [[File:pra-ro-1 small.jpg|400px]][[File:pra-ro-2 small.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | Jak widać numer ramy zgadza się a wpisanym do "prawa jazdy na rowerze" | ||
+ | |||
+ | [[File:FZ-d-14.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | Innymi słowy kółko historii wyprostowało się i zamknęło. | ||
+ | |||
+ | Ponieważ starszy wnuk powoli osiąga stosowny wzrost, to trzeba rower znowu postawić na kołach. Wychodzi na to że to będzie '''PIĄTE POKOLENIE''' na tym rowerze | ||
+ | |||
+ | [[Zawadzki Dziadka - galeria ]] | ||
==A.Kamiński nr 2== | ==A.Kamiński nr 2== | ||
Linia 326: | Linia 354: | ||
[[File:DSC00144.JPG|600px]] | [[File:DSC00144.JPG|600px]] | ||
− | + | [[A.Kamiński nr 2 - galeria zdjęć]] | |
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Skonieczny Warszawa== | ==Skonieczny Warszawa== | ||
Linia 348: | Linia 361: | ||
[[File:DSC00099.JPG|600px]] | [[File:DSC00099.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Skonieczny Warszawa - galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=="Niebieski" Rybowski== | =="Niebieski" Rybowski== | ||
+ | '''Stan zastany (gdzieś w okolicach 1990 ?) ''' | ||
+ | |||
+ | [[File:ry-2-1.jpg|600px]] | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | File:ry-2-1.jpg | ||
+ | File:ry-2-3.jpg | ||
+ | File:ry-2-4.jpg | ||
+ | File:ry-2-5.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
'''W trakcie renowacji''' | '''W trakcie renowacji''' | ||
Linia 374: | Linia 381: | ||
[[File:DSC00686.JPG|600px]] | [[File:DSC00686.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Niebieski Rybowski - galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==A.Kamiński nr3== | ==A.Kamiński nr3== | ||
Linia 398: | Linia 389: | ||
Stan zastany. Traktowałem go jak rower niespodziankę. Na szczęście znalazł się Ktoś, kto go zidentyfikował. Ponieważ dokładnie wiadomo jak przeprowadzić renowację Kamińskiego...zatem do zobaczenia w stanie pełnej okazałosci :) | Stan zastany. Traktowałem go jak rower niespodziankę. Na szczęście znalazł się Ktoś, kto go zidentyfikował. Ponieważ dokładnie wiadomo jak przeprowadzić renowację Kamińskiego...zatem do zobaczenia w stanie pełnej okazałosci :) | ||
− | + | [[Kamiński nr 3 galeria zdjęć]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Jarząbek - Superchampion == | ==Jarząbek - Superchampion == | ||
Linia 423: | Linia 397: | ||
[[File:DSC00161.JPG|600px]] | [[File:DSC00161.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Jarząbek galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rybowski - "Czarny" == | ==Rybowski - "Czarny" == | ||
− | [[File:DSC00547.JPG| | + | [[File:DSC00547.JPG|600px]] |
− | |||
− | |||
− | + | [[Rybowski - Czarny-galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==PWU== | ==PWU== | ||
Linia 475: | Linia 410: | ||
[[File:DSC00617.JPG|600px]] | [[File:DSC00617.JPG|600px]] | ||
− | + | [[PWU - galeria zdjeć]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Adler 3-gang== | ==Adler 3-gang== | ||
Linia 504: | Linia 418: | ||
[[File:DSC00687.JPG|600px]] | [[File:DSC00687.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Adler 3-gang - galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Korona== | ==Korona== | ||
Linia 530: | Linia 424: | ||
[[File:DSC00345.JPG|600px]] | [[File:DSC00345.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Korona galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rodney== | ==Rodney== | ||
− | [[File:DSC00597.JPG| | + | [[File:DSC00597.JPG|600px]] |
− | |||
− | |||
− | + | [[Rodney -galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Bałtyk== | ==Bałtyk== | ||
Linia 577: | Linia 436: | ||
[[File:DSC00024.JPG|600px]] | [[File:DSC00024.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Bałtyk galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Stary Rower== | ==Stary Rower== | ||
Linia 605: | Linia 451: | ||
[[File:DSC09891.JPG|600px]] | [[File:DSC09891.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Diamant -galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Diamant zimowy AD 2000=== | ===Diamant zimowy AD 2000=== | ||
Linia 645: | Linia 457: | ||
[[File:100_0777.JPG|600px]] | [[File:100_0777.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Diamant zimowy - galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Rower turystyczno zimowy na bazie Diamanta 600=== | ===Rower turystyczno zimowy na bazie Diamanta 600=== | ||
Linia 668: | Linia 463: | ||
[[File:DSC00247.JPG|600px]] | [[File:DSC00247.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Rower turystyczno zimowy na bazie Diamanta 600 galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Lekki damski rower na bazie Diamanta=== | ===Lekki damski rower na bazie Diamanta=== | ||
Linia 694: | Linia 469: | ||
[[File:DSC00269.JPG|600px]] | [[File:DSC00269.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Lekki damski rower na bazie Diamanta - galeria zdjęć]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rowery z ZSRR== | ==Rowery z ZSRR== | ||
Linia 717: | Linia 477: | ||
[[File:DSC00008.JPG|600px]] | [[File:DSC00008.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Sputnik galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Start Szosse=== | ===Start Szosse=== | ||
Linia 736: | Linia 483: | ||
[[File:DSC09978.JPG|600px]] | [[File:DSC09978.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Start Szosse - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rowery z Czechosłowacji== | ==Rowery z Czechosłowacji== | ||
Linia 761: | Linia 493: | ||
[[File:DSC09061.JPG|600px]] | [[File:DSC09061.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Stadion przed remontem - galeria]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Sport=== | ===Sport=== | ||
Linia 798: | Linia 501: | ||
[[File:DSC09980.JPG|600px]] | [[File:DSC09980.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Sport - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Favorit=== | ===Favorit=== | ||
Linia 820: | Linia 508: | ||
[[File:DSC09925.JPG|600px]] | [[File:DSC09925.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Favorit - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=Wirtualne muzeum rowerowe - polskie "kolarzówki" = | =Wirtualne muzeum rowerowe - polskie "kolarzówki" = | ||
Linia 855: | Linia 518: | ||
[[File:100_0088.JPG|600px]] | [[File:100_0088.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Huragan - galeria]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Jaguar Special== | ==Jaguar Special== | ||
[[File:Jaguar przed -1.jpeg|400px]][[File:Jaguar przed -2.jpeg|400px]] | [[File:Jaguar przed -1.jpeg|400px]][[File:Jaguar przed -2.jpeg|400px]] | ||
− | |||
[[File:ZZR-Jaguar special -01.JPG|600px]] | [[File:ZZR-Jaguar special -01.JPG|600px]] | ||
+ | [[Jaguar Special po remoncie - galeria]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Romet Special== | ==Romet Special== | ||
Linia 916: | Linia 536: | ||
[[File:DSC09951.JPG|400px]] | [[File:DSC09951.JPG|400px]] | ||
− | + | [[Romet Special galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=Wirtualne muzeum rowerowe - zagraniczne "kolarzówki"= | =Wirtualne muzeum rowerowe - zagraniczne "kolarzówki"= | ||
Linia 941: | Linia 544: | ||
[[File:DSC00195.JPG|600px]] | [[File:DSC00195.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Rigi - galeria]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Poghliali== | ==Poghliali== | ||
Linia 973: | Linia 552: | ||
[[File:DSC00328.JPG|600px]] | [[File:DSC00328.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Poghliali - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Panasonic== | ==Panasonic== | ||
Linia 1005: | Linia 559: | ||
[[File:DSC00378.JPG|600px]] | [[File:DSC00378.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Panasonic - galeria]] | |
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Frejus== | ==Frejus== | ||
Linia 1050: | Linia 587: | ||
[[File:DSC00379.JPG|600px]] | [[File:DSC00379.JPG|600px]] | ||
− | + | [[SUN RA 25 lat później nowa galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rowery dziecinne i młodzieżowe== | ==Rowery dziecinne i młodzieżowe== | ||
Linia 1079: | Linia 595: | ||
[[File:DSC00011.JPG|600px]] | [[File:DSC00011.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Raileigh - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
===Reynolds Lux=== | ===Reynolds Lux=== | ||
Linia 1100: | Linia 601: | ||
[[File:DSC09825.JPG|600px]] | [[File:DSC09825.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Reynolds Lux - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rowery o nietypowej konstrukcji== | ==Rowery o nietypowej konstrukcji== | ||
===Rower na odlewanej ramie - Hercules 2000=== | ===Rower na odlewanej ramie - Hercules 2000=== | ||
+ | |||
+ | [[File:hercules 2000-2.jpg|400px]] | ||
[[File:DSC00330.JPG|600px]] | [[File:DSC00330.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Hercules odlewany - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Rowery Triathlonowe== | ==Rowery Triathlonowe== | ||
[[File:100_1157.JPG|600px]] | [[File:100_1157.JPG|600px]] | ||
+ | |||
+ | ===Rower triathlonowy CRATONI === | ||
<gallery widths=256px heights=192px> | <gallery widths=256px heights=192px> | ||
Linia 1161: | Linia 631: | ||
[[File:DSC00237.JPG|600px]] | [[File:DSC00237.JPG|600px]] | ||
− | + | ===Rower góralski HARO=== | |
+ | |||
+ | [[File:DSC00237.JPG|600px]] | ||
− | + | [[Rower góralski HARO - galeria]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=Rowery poczęte= | =Rowery poczęte= | ||
+ | ==Próby wykorzystania przedwojennej przerzutki Made in France na rowerze Made in France== | ||
− | [[File:DSC00182.JPG| | + | [[File:DSC00182.JPG|600px]] |
− | |||
<gallery widths=256px heights=192px> | <gallery widths=256px heights=192px> | ||
Linia 1189: | Linia 653: | ||
File:DSC00188.JPG | File:DSC00188.JPG | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | =Rowery obecne przejazdem= | ||
+ | |||
+ | W tej zakładce zamieszkają rowery, które głownie w latach 90 przewinęły się przez mój skansen. | ||
+ | |||
+ | Zdarzało się bowiem nabyć jakieś "zwłoki rowerowe" dla przyjemności przywrócenia im walorów użytkowych. | ||
+ | |||
+ | Zwykle używałem ich chwilę, a potem szły do kogos ze znajomych opanowanych przez rowerowy bakcyl. | ||
+ | |||
+ | Zostało po nich jedynie wspomnienie a czasem trochę zdjęć odkrytych przy okazji porządkowania dysków :) | ||
=Wirtualna biblioteka rowerowa= | =Wirtualna biblioteka rowerowa= |
Aktualna wersja na dzień 08:52, 15 mar 2025
Spis treści
[ukryj]- 1 STRONA W PRZEBUDOWIE
- 2 Manifest na rok 2025
- 3 Kroniki Rowerowe 2025
- 4 Historia powszechna pewnego bicykla
- 5 Wirtualne muzeum rowerowe - rowery zabytkowe
- 6 Wirtualne muzeum rowerowe - rowery z nieistniejących krajów
- 7 Wirtualne muzeum rowerowe - polskie "kolarzówki"
- 8 Wirtualne muzeum rowerowe - zagraniczne "kolarzówki"
- 9 Wirtualne muzeum rowerowe - "Dziwolągi"
- 10 Rowery poczęte
- 11 Rowery obecne przejazdem
- 12 Wirtualna biblioteka rowerowa
- 13 Kroniki samochodowe AD 2013-2014
- 14 Kroniki kolejowe AD 2013-2014
- 15 Kroniki Rodzinne
- 16 Technique.pl
STRONA W PRZEBUDOWIE
Stan na 10 03 2025 b
Ostatnie zmiany: Utworzenie galerii zdjęc dla poszczególnych rowerów dla "skrócenia" strony głównej
Manifest na rok 2025
Minęło sporo czasu od powstania strony. Generalnie strona miała być przeznaczona na propagowanie zabytki techniki.
Jakiś czas temu na próbę zaistniały na niej rowery. Okazało się, że kogoś to jednak zainteresowało...
Ten fakt stanowił bodziec, aby uwolnić z archiwum więcej materiałów o rowerach, a ściślej mówiąc wybranych rowerach.
Po pierwsze chodzi o rowery stare czyli takie, które nie były jeszcze udziwniane lub strategicznie nie miały wprowadzanych wymiary niż pozostałe (mam tu na myśli wymiary elementów) Dla przykładu wiadomo było, że większość rowerów ma rury podsiodłowe tej samej średnicy, więc pasują do nich te same sztyce itp itd. Podobnie było z gwintami - jeśli oś kierownicy to 1 calowa... Dzięki temu cały czas jest w obiegu sporo rowerów które liczą sobie po sto lat lub do setki dobijają. Wiadomo było że ze względów marketingowych to się zmieni a ogólna typowość części pójdzie w odstawkę. I tak się stało trudno określić kiedy. Ja umownie typowałbym rok powiedzmy 1990... Reasumując interesują nas głownie rowery "od poczatku do 1990 roku"
Drugi rodzaj wybranych rowerów to rowery sentymentalne czyli takie które znamy i pamiętamy z lat dziecinno - młodzieżowych głownie chodzi tu o starsze dla nas "klasyczne" kolarzówki. Trzeci aspekt rowerów wybranych, to coś, co nazwałbym umownie rowerami o dziwnej konstrukcji z punktu widzenia zarówno konstrukcji jak i technologii wykonania. Takie konstrukcje pojawią sie także w naszych kronikach. Oczywiście rowery składają się z podzespołów i części i tym też poświęcimy trochę uwagi, jeśli w ręce wpadnie coś przepięknie dziwnego lub nieprawdopodobnie wiekowego...
Dawniejsze tematy czyli wątki kolejowy, samochodowy, a może i inne nadal znajdą trochę miejsca na stronie.
Wreszcie do strony dołożymy trochę prywaty czyli kwestii kronik rodzinnych.
Co ostatecznie z tego wyjdzie zobaczymy.
Maciej Tułodziecki
Dla porządku:
Wszystkie zdjęcia, za wyjątkiem oddzielnie opisanych, są mojego autorstwa.
Skany archiwalnych dokumentów, za wyjątkiem opisanych inaczej, pochodzą z mojego archiwum.
Cyfrową obróbkę zdjęć i obrazów wykonałem osobiście.
NOWA WERSJA STRONY WERSJA PROBNA 07 01 2025
Kroniki Rowerowe 2025
Wstęp
Kiedy zaczynała się historia strony Cronique, co miało miejsce już ponad 10 lat temu, przyjęliśmy wówczas założenia sformułowane w postaci Manifestu.
Niestety łagodnie rzecz ujmując spadły zasadniczo nasze możliwości twórcze, spadły na tyle, że nawet płynne utrzymanie w biegu strony Technique stało się problematyczne... Nie mniej kryzys udało się jakoś przetrwać i powoli wyszliśmy na prostą. Przyszedł zatem czas na zadbanie o stronę Cronique i jej lekkie przeprofilowanie.
Przy okazji dorocznych porządków na dysku (dyskach) okazało się że istnieje dardzo dużo materiałów dotyczących rowerów a głównie starych rowerów, które były kiedyś przygotowywane dla strony technique Rzecz była dość zaawansowana, na tyle że nawet gotowy byl wstęp:
- Rowery wjeżdżają na Technique
Na naszej „siostrzanej” stronie www.Cronique.pl pojawiają się głównie pojazdy pojawił się także wątek rowerowy. U nas pokwitł się przy okazji działu muzea. Właściwie stron poświęconych rowerom we wszystkich wydaniach i odmianach jest mnóstwo. Czym więc chcielibyśmy się różnić. Myślę, że luźniejszym trochę beletrystycznym podejściem przy zachowaniu dużej staranności przy omawianiu w tej konwencji ciekawostek technicznych. A Mówiąc bardziej szczegółowo…
Po pierwsze: przede wszystkim skoncentrujemy się na kwestiach historycznych zwianych ze szczegółami budowy rowerów, ewolucją rozwiązań konstrukcyjnych. Zwykle jest tak, że na początku powstawania jakiejś maszyny mamy do czynienia z mnogością rozwiązań, z których „po czasie” zostaje jedno góra dwa. Nic dziwnego w końcu takie jest wymaganie dzisiejszej produkcji. Z drugiej strony wszyscy znamy regułę wypierania lepszego pieniądza przez gorszy. Jest więc gwarancja, że techniczna ewolucja odrzuciła rozwiązania na pewno droższe, ale w wielu wypadkach ciekawe. Oczywiście z czasem rośnie szansa na ich powrót, a to głównie za sprawą rozwoju technik wytwarzania.
Po drugie: zastosujemy metodę dotychczas stosowaną przy innych „maszynach” a mianowicie oparcia się głównie o eksponaty, które przeszły przez nasze ręce. To wedle naszych starań będzie materiałem wyjściowym, dopiero w dalszej kolejności i jako uzupełnienie podamy opisy rysunki etc., o ile takowe dadzą się gdziekolwiek znaleźć. Okazuje się bowiem, że mimo pewnego doświadczenia, czasem dając się ponieść pokusie kupiwszy jakiś rower do regeneracji znajdujemy w nim rozwiązania techniczne, które budzą zdumienie i podziw jednocześnie. Zwykle w takim przypadku trudno znaleźć jakieś źródła pomocne w rozmontowaniu podzespołu czy jego regulacji, w tym więc sensie spróbujemy spełnić rolę poradnika…
Po trzecie: każdy stary rower niesie w sobie jakąś historię, zwykle kilkudziesięcioletnią, która sama w sobie może być interesująca. Takie przypadki spróbujemy opisać z kronikarską rzetelnością. Tak ja stare samochody ponoć maja duszę tak i rowery ją mają… tyle że mniejszą :)
Na dobry początek trzochę prywaty czyli wątek osobisty
Moje rowery czyli podejście historyczno-rodzinne
W rodzinie zawsze były rowery i nawet sporo śladów po nich zostało.
najstarszy z nich to taki oto obrazek
Na zdjęciu moi dziadkowie na wspólnej przejażdżce gdziecś na początku lat dwudziestych XX wieku Niestety żaden z rowerów nie uchował się wśród rodzinnych pamiątek, nie udało się także dokładnie (do tej pory) ich zidentyfikować. Wiele wskazuje na to, że mogły to być rowery niemieckie.
- Kolejny rower pojawił się w rodzinie wraz z moja matką co pokazuje obrazek:
Ja miałem swój pierwszy rower gdzieś z końcem lat 50 tych. Było to rzecz BOBO w kolorze wiśniowym. Dzięki wielkiemu wkładowi pracy mojego Dziadka opanowałem rzemiosło...
Zdjęcie w parku Żeromskiego przy placu Komuny Paryskiej na Żoliborzu (tak to wówczas się nazywało i wyglądało).
BOBO towarzyszyło mi dzielnie przez lat kilka i jeździło ze mną na wakacje w rodzinne strony Dziadka czyli pod Żyrardów... Oczywiście wszyscy chcieli wtedy aby rower "robił za" motocykl więc posiadanie kasku i "gogli" było prawdziwym spełnieniem marzenia
Jak widać z powyższego obrazka były to ostatnie wakacje na tym rowerze bo jazda na nim z powodu rozmiaru stawała się mordęgą...
Innymi słowy przyszedł czas na nowy rower.
Był to rower czechosłowacki marki ESKA o nazwie Pionyr zwany popularnie "Czeskim Pionierem" co odrózniało go od Pioniera produktu ZZR. Drugą cecha było to że Pionyr był pweno z 40% lżejszy od Pioniera...
Było to pewno we wczesnych latach podstawówki. Byłem Z Pionyra bardzo dumny i bardzo go lubiłem.
Oczywiście w nauce jazdy na nowym rowerze towarzyszył mi Dziadek
Zdjęcie przed domem, w którym mieszkam do dziś.
Kolejne lata to zakup oczywiście w asyście dziadka roweru Maraton który mieszkał ze mną i moimi Rodzicami na Żoliborzu. Jeździłem Maratonem dość oszczędnie, a bawiąc u Dziadków jeździłem damka, której dziadek używał na co dzień, damka marki Zawadzki. I tak to było w zasadzie przez całą podstawówkę...
Co do Maratona to wyglądał tak:
Maraton
Potem nastąpiła dłuuuuuuuga przerwa
Moje rowery CD czyli podejście dorosłe :)
Era HRKP
Moje zainteresowania rowerowe w XXI wieku powoli osiągnęły status, w którym dłubanie w rowerach stało się przyjemnością samą w sobie. Innymi słowy motyw kolekcjonerski stal się dominujący nad motywem turystyczno rekreacyjnym. Zwykle sprowadzało się to do tego że czasem udawało się gdzieś dopaść jakiś rower do remontu albo chociażby ramę. Oczywiście przy okazji wizytowania różnych śmiecio-bazarów wpadało mi w ręce też trochę ciekawych części rowerowych. Tempo tych zabiegów nie było jakieś szczególnie oszałamiające i można by je zryczaułtować na jeden rower rocznie.
Ciekawym doświadczeniem było zwłaszcza poszukiwanie rozsądnych sposobów odnawiania rowerów i sprawdzania możliwości i rezultatów uzyskiwanych dzięki "nowym technologiom".
Po jakimś czasie chciałem poddać moje wysiłki jakiejś konfrontacji ze światem zewnętrznym.
Skorzystałem z okazji odbywającego się wtedy na Politechnice Warszawskiej sympozjum HRKP, o którym wzmiankujemy także na Technique.pl.
Skrót HRKP oznacza Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów a było nie było rower także jest pojazdem.
HRKP VI 2013
Na HRKP VI tytułem próby pokazałem odnowiony rower marki Rybowski
O szczegółach n.t. tego roweru opowiem dalej przy okazji mojego wirtualnego muzeum rowerów
HRKP VII 2014
W kolejnym roku zdecydowałem się pokazać kilka rowerów... Zachowały się oryginalne opisy rowerów i jedno zdjęcie.
Opisy odpowiadają wyobrażeniom na rok 2014, dziś pewno byłyby całkiem inne. Więcej szczegółów w Wirtualnej galerii rowerów
HRKP VIII 2015
W roku 2015 zachęcony faktem że stare rowery cieszą się jednak pewnym zainteresowaniem postanowiłem "pójść na całość" i pokazać więcej rowerów. Rzecz była dość trudna w kwestii samiej logistyki, bo jednak trzeba było przewieźć kilkanaście rowerów odświeżyć je i odrobinę "podkonserwować". Oryginalny plakat rozrósł się znacznie i wyglądał tak :
Czas pokazał że rowery wbrew deklaracji na Technique nigdy nie wjechały
do moich rowerów przytulił się rower Joska napędzany wałkiem kardana...
Era Muzeum Wirtualnego
Z biegiem czasu mój pracodawca zmienił się....
Kilkanaście rowerów z mojego skansenu znalazło się na plakatach stanowiących swoiste "przedłużenie" prezentacji na HRKP w roku 2015... Znikło logo SIMR a logo ZUS nie odważyłem się zamieścić :)
Zawartość tych plakatów - to zwiastun muzeum wirtualnego, gdzie pojawi się więcej zdjęć każdego z rowerów, a także w miarę możliwości krótka historia jego pozyskania i ewentualnej odnowy.
Historia powszechna pewnego bicykla
Wirtualne muzeum rowerowe - rowery zabytkowe
Kamiński mojego Ojca
tekst archiwalny z początków istnienia strony
Moje zetkniecie z rowerem Kamińskiego było bardzo prozaiczne. Rower po prostu stał na strychu :) jak Niemcy popsuli w 1939 roku komunikacje w Warszawie używając w tym celu bombowców, mój ojciec wyposażył się w ten rower. Zaparkował go na strychu u dziadków i tam sobie stał. Tam tez go zastałem kiedy nauczyłem się odwiedzać strych... Próbowałem na nim jeździć i pamiętam, że wszystko było super za wyjątkiem relatywnie słabych hamulców, a właściwie słabego hamulca. Z rowerem przeprosiłem się po latach, kiedy los rzucił mnie do wynajętego mieszkania na linii ulicy Żelaznej (w Warszawie), która kursował jeden autobus i na dodatek dość swobodnie traktujący rozkład jazdy :) zacząłem go używać na co dzień i właściwie wszystko było bez zarzutu z ogumieniem włącznie, rower wówczas był na oponach fartuchowych 26 x 1 3/4. jeden przypadek awarii to było odpadnięcie lewego pedału od korby na wertepach utworzonych przez torowisko na skrzyżowaniu Marchlewskiego i Świerczewskiego. Sprawny spawacz z ulicy Wroniej wyleczył sprawnie tę dolegliwość... Było to w roku 1981. Na początku grudnia tegoż roku straciliśmy to mieszkanie co było konsekwencja pewnych działań przygotowywanych przez pewnego generała. Rowery wylądowały w piwnicy na Muranowie a my rozpoczęliśmy tourne po mieszkaniach, gdzie o trzymaniu roweru można było zapomnieć. Po kilku latach zaparkowaliśmy na stałe w domu dziadków i tam tez wrócił rower (i towarzysząca mu damka mojej babki marki Łucznik). Nie parkował już w tym samym miejscu na strychu, ale nadal w tym samym domu. Roweru używałem dość regularnie na dodatek założyłem na fajkę kierownicy drugie siodełko, na którym woziłem córkę, co w onych czasach nie wymagało aż tak heroicznego bohaterstwa jak dzis bowiem ruch samochodowy był mniejszy a kierowcy nawet autobusów nie byli jeszcze tak agresywni w stosunku do rowerzystów, których było w sumie dość niewielu. Wtedy zacząłem już jeździć na co dzień innymi rowerami, a Kamiński stopniowo doczekał się gruntownej renowacji. Mogło to być w roku 1985 może 1986 więc jakby nie patrzeć już lata temu... W takiej postaci rower mieszka sobie w domu do którego ojciec przyprowadził go w roku 1939. Nie jestem do końca zadowolony ze sposobu jego odnowienia i cały czas się zastanawiam czy by tego procesu częściowo nie powtórzyć...
Charakterystyczne oznaczenia rowerów A.Kamiński
Kolorowe logo zeskanowane z tylnego błotnika
Oś suportu
Piasta Husquvarna w rowerze Kamiński
Po rozmontowaniu piasty Husquvarna można się nie lada zdziwić... Nie ma wałeczków stanowiących sprzęgło jednokierunkowe jak w piastach F&S o nazwie handlowej Torpedo. Jak to zatem działa ?
Z kołem łańcuchowym, na które za pośrednictwem łańcucha działa cyklista związany jest gwint o dużym skoku. Na nim znajduje się nakrętka o kształcie dwóch stożków połączonych postawami. Rowerzysta kręcąc pedałami powoduje przesuwanie nakrętki w jedną lub drugą stronę.
- nakrętka przesuwając się w jedną stronę zakleszcza się w stożku wewnątrz piasty.
- nakrętka przesuwając się w druga stronę rozpiera bęben hamulca.
Genialne ponieważ z czasem, w miarę zużycia nie zaczyna "przepuszczać" jak F&S Nie oznacza to, że nie powstają luzy, one powodują jedynie większy kąt jałowego obrotu przy przejściu z napędu czyli jazdy do hamowania. Innymi słowy cyklista odczuwa hamowanie z pewnym opóźnieniem co daje wrażenie słabych hamulców (któremu i ja uległem) ale na dobra sprawę hamowanie jest skuteczne a szybkim nadepnięciem na pedały można spokojnie zablokować całkowicie (czyli wprowadzić w poślizg) tylne koło. Dlaczego rozwiązanie to jest egzotyczne... no cóż, pewnie dlatego, że wymaga wykonania nieprzelotowej piasty ("szpulki") i na dodatek dość precyzyjnie wewnętrznego stożka a to kosztuje...
Niech ten opis stanowi mocny argument, aby tylnej "piasty samohamownej wolnobiegowej" nie nazywać z automatu Torpedem bo może się okazac, że nim nie jest :) podobnie jak nie kazdy odkurzacz jest Elektroluksem a nie każdy but sportowy Addidasem itd.
Zawadzki mojej Babki
Ten rower mieszkał od wojny na strychu, stojąc obok Kamińskiego mojego Ojca (patrz wyżej) Rower był używany przez mojego Dziadka w celach codziennych, a w szczególności do poszukiwania mnie w okolicy, na pobliskich polach lub nad najbliższą glinianą znana jako "Pępek". Istnieje pewne podejrzenie, że w czasach, których nie mam szans pamiętać służył Dziadkowi do dojazdów do pracy.
Rower był czarny i miał wieeeelkie koła, niezbyt zresztą proste jako, że w tylnym brakowało szprychy.
Uchodził za rower Babki, bo była to damka, choć nigdy nie widziałem Babki nim jadącej, ale prawdę mówiąc raz tylko widziałem Babkę na rowerze. Potem losy roweru potoczyły się dokładnie równolegle do losów Kamińskiego mojego Ojca.
Rowery stały sobie na strychu do roku dokładnie 1981. Wtedy zamieszkaliśmy z żoną na ul Ogrodowej, blisko rogu z Żelazną - słynną z najgorszej w dziedzinie regularności biegu linią autobusowa 157. Nie było więc rady i na bliższych dystansach trzeba było zacząć korzystać z rowerów. Dopiero wtedy doceniłem, że to co zawsze drzemało na strychu pod nazwą "rower Ojca" miało jeszcze jako tako widoczny napis Kamiński.
Co do tytułowego roweru, to nigdy mnie nie interesowało jakiej był marki.... Użytkowanie roweru rozbudziło we mnie ponownie (tym razem dorosłą) pasję rowerową. Zapytałem więc Ojca, co to za rower ? , a on z ogromną pewnością w głosie powiedział ŁUCZNIK. Chwilę potem niestety niespodziewanie straciliśmy mieszkanie na Ogrodowej, z powodu przygotowań do stanu wojennego i w rezultacie wylądowaliśmy gdzieś na linii Broniewskiego 10 grudnia 1981... Niestety rowery trafiły na przechowanie do piwnicy na Muranowie.
A ja z przekonaniem, że mam damkę Łucznika żyłem sobie do roku 2024...
W tzw. międzyczasie czyli w okolicach roku 1985 zamieszkaliśmy we Włochach, a rowery wróciły na SWÓJ strych. Wkrótce też postanowiłem je odnowić. Na pierwszy ogień poszła damka, którą poleciałem "z pędzla" szarką farbą chlorokauczukową. Na solidne odnowienie trzeba było jeszcze poczekać. Ponieważ o lakiery nie było jakoś szczególnie łatwo, no to oba rowery Kamiński i Damka przybrały w kolejnym kroku ten sam niezbyt jaskrawy kolor czerwony (taki kolor miał bowiem bardzo już matowy i wyblakły Kamiński) Wspomniany lakier był przeznaczony do renowacji samochodów Łada i ktoś ze znajomych po prostu wywalczył go zbyt dużo i mógł się podzielić.
Renowacja była skuteczna o tyle, że oba rowery zachowały lakier do dziś. W międzyczasie rower stracił oryginalne koła (piasty zostały) z powodu strasznie pokrzywionych obręczy, w to miejsce pojawiły się zgrabne kółka na opony drutowe. Wtedy też rower krótko służył mojej żonie i chyba nawet na obu staruszkach robiliśmy jakieś, nie za długie, wycieczki. Na jakiś czas wylądowała damka także u mojej Matki, ale była przez nią eksploatowany umiarkowanie, bo jednak wynoszenie i noszenie jej z piwnicy stanowiło dla Matki dość znaczny wysiłek. Rower więc wrócił do swojego stałego miejsca parkowania na strychu. Parę lat później sztukę rowerową opanowała nasza córka i jak to było we zwyczaju, jeździła tą damką zanim zaczęła sięgać z siodła do pedałów. No, ale to już cecha wielkich damek, że mogą na nich jeździć małe dzieci, nawet 5-6 letnie. Potem powstał plan wymiany kół na takie, które zawierałyby "oryginalne" piasty z tego roweru, ale projekt nie został zrealizowany, a rower trochę się "rozproszył"...
To co zostało pokazują zdjęcia.(patrz galeria)
Z oryginalnego napędu pozostała gdzieś prawa korba z zębatką, ładnie pochromowana kierownica i damskie siodełko marki Wittkop ze świeżo pochromowanymi sprężynami. Siódemkę gdzieś wcięło, pewno zamieszkała w innym weteranie... W 2024 roku rower obejrzał EXPERT i nawet dokonaliśmy porównania z inną podobną ramą, tyle, że ZAWADZKIEGO. Odczytaliśmy też numer ramy dla pewności usunąwszy lakier. EXPERT potwierdził że to Zawadzki i na dodatek bardzo wczesny. Ma to pokrycie w prawie jazdy na rower mojego Dziadka wystawionym właśnie na rower Zawadzki.
I tak to po wielu latach z "damki Babki marki Łucznik" rower stał się "rowerem Dziadka marki Zawadzki".
Jak widać numer ramy zgadza się a wpisanym do "prawa jazdy na rowerze"
Innymi słowy kółko historii wyprostowało się i zamknęło.
Ponieważ starszy wnuk powoli osiąga stosowny wzrost, to trzeba rower znowu postawić na kołach. Wychodzi na to że to będzie PIĄTE POKOLENIE na tym rowerze
A.Kamiński nr 2
A.Kamiński nr 2 - galeria zdjęć
Skonieczny Warszawa
Skonieczny Warszawa - galeria zdjęć
"Niebieski" Rybowski
Stan zastany (gdzieś w okolicach 1990 ?)
W trakcie renowacji
Niebieski Rybowski - galeria zdjęć
A.Kamiński nr3
Stan zastany. Traktowałem go jak rower niespodziankę. Na szczęście znalazł się Ktoś, kto go zidentyfikował. Ponieważ dokładnie wiadomo jak przeprowadzić renowację Kamińskiego...zatem do zobaczenia w stanie pełnej okazałosci :)
Jarząbek - Superchampion
Rybowski - "Czarny"
Rybowski - Czarny-galeria zdjęć
PWU
Adler 3-gang
Korona
Rodney
Bałtyk
Stary Rower
Stary Rower
Wirtualne muzeum rowerowe - rowery z nieistniejących krajów
Rowery z NRD
Diamant
Diamant zimowy AD 2000
Diamant zimowy - galeria zdjęć
Rower turystyczno zimowy na bazie Diamanta 600
Rower turystyczno zimowy na bazie Diamanta 600 galeria zdjęć
Lekki damski rower na bazie Diamanta
Lekki damski rower na bazie Diamanta - galeria zdjęć
Rowery z ZSRR
Sputnik
Start Szosse
Rowery z Czechosłowacji
Stadion
Zdjecie archiwalne - stan zastany...obecnie w cześciach :)
Stadion przed remontem - galeria
Sport
Favorit
Wirtualne muzeum rowerowe - polskie "kolarzówki"
HURAGAN
Galeria 2003
Jaguar Special
Jaguar Special po remoncie - galeria
Romet Special
Wirtualne muzeum rowerowe - zagraniczne "kolarzówki"
RIGI
Poghliali
Panasonic
Frejus
Wirtualne muzeum rowerowe - "Dziwolągi"
Rowery według własnych pomysłów
Rower SUN RA
SUN RA 25 lat później nowa galeria
SUN RA 25 lat później nowa galeria
Rowery dziecinne i młodzieżowe
Raileigh
Reynolds Lux
Rowery o nietypowej konstrukcji
Rower na odlewanej ramie - Hercules 2000
Rowery Triathlonowe
Rower triathlonowy CRATONI
Rowery góralskie
Rower góralski HARO
Rowery poczęte
Próby wykorzystania przedwojennej przerzutki Made in France na rowerze Made in France
Rowery obecne przejazdem
W tej zakładce zamieszkają rowery, które głownie w latach 90 przewinęły się przez mój skansen.
Zdarzało się bowiem nabyć jakieś "zwłoki rowerowe" dla przyjemności przywrócenia im walorów użytkowych.
Zwykle używałem ich chwilę, a potem szły do kogos ze znajomych opanowanych przez rowerowy bakcyl.
Zostało po nich jedynie wspomnienie a czasem trochę zdjęć odkrytych przy okazji porządkowania dysków :)
Wirtualna biblioteka rowerowa
Silnie rekomendowane artykuły książki i adresy internetowe
- LINK zewnętrzny
Kroniki samochodowe AD 2013-2014
Kroniki kolejowe AD 2013-2014
Kroniki Rodzinne
Technique.pl
Ciasteczka i pokrewne technologie: Strona internetowa używa ciasteczek, ale nie są one wymagane do poprawnej pracy strony w jej w podstawowym zakresie. Zablokowanie ciasteczek w przeglądarce internetowej użytkownika nie będzie miało wpływu na pracę strony. Jednak przyjmowanie ciasteczek przez przeglądarkę internetową użytkownika jest niezbędne do prawidłowego działanie mechanizmu uwierzytelniania się na stronie osób ją redagujących. Ciasteczek mogą również używać systemy statystyczne z których korzystamy. Więcej informacji znajduje się na stronie: Zasady zachowania poufności. |