Ryciny z Tajwanu - ściągawka do rekonstrukcji starych rowerów: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 51: | Linia 51: | ||
Image:rower1-21.gif | Image:rower1-21.gif | ||
Image:rower1-22.gif | Image:rower1-22.gif | ||
+ | Image:rower1-23.gif | ||
Image:rower1-24.gif | Image:rower1-24.gif | ||
Image:rower1-25.gif | Image:rower1-25.gif | ||
Linia 68: | Linia 69: | ||
Image:rower1-39.gif | Image:rower1-39.gif | ||
Image:rower1-40.gif | Image:rower1-40.gif | ||
− | + | ||
</gallery> | </gallery> |
Wersja z 08:34, 8 lis 2013
Przyczyna pojawienia się tego zbioru rycin jest prozaiczne - potrzeba informacji.
Często spotykamy się bowiem z następującą sytuacją:
Ktoś odkrywa "w rodzinie" stary rower, który:
-Był w rodzinie od zawsze, ale szczegółów nikt dokładnie nie pamięta.
-Zwykle towarzyszy mu jakaś legenda, a w wypadku roweru sportowego ociera się ona zwykle o Wyścig Pokoju.
-Był NIESTETYwielokrotnie odnawiany i unowocześniany.
Po bliższym rozpoznaniu okazuje się, że rower:
-Nosi pewne znamiona "szlachetnego pochodzenia"
-Jest wykonany bardzo starannie (zwykle dotyczy to ramy)
-Jest zdecydowanie lżejszy niż współczesny klasyczny, góralski rower "komunijny"
Ładunek sentymentalny zawarty w szczątkach roweru zachęca do jego odbudowy, najlepiej w pierwotnym kształcie. Niestety brak informacji powoduje przynosi taki skutek, że poczciwy Jaguar budzi się po operacji z radzieckim siodełkiem i przerzutką z długim wózkiem...
Prezentowane ryciny zostały znalezione jakieś 10-12 lat temu w jakimś muzeum na Tajwanie (tyle pamiętam)
Jeśli z jakichś przyczyn naruszą czyjeś prawa autorskie, to zostaną natychmiast wycięte w pień.